ESXI چیست؟

از میان شرکت های ارائه دهنده سیستم های مبتنی بر مجازی سازی شرکت vmware  از پیشگامان این عرصه محسوب میشود.

در میان محصولات این شرکت دو نرم افزار vmware workstation  و vmware ESXI از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. Vmware workstation  برای کاربران خانگی و شبیه سازی در محیط ویندوز طراحی شده و vmware ESXI برای راه اندازی سرور مناسب میباشد.

 اما چرا استفاده از مجازی ساز ESXI ؟

دلیل استفاده روزافزون محصولات این شرکت ، این است که بسیاری از نیازهای سخت افزاری ، که کاربران نیاز دارند تا به صورت سخت افزاری و با مراجعه به اتاق سرور انجام دهند را تنها با چند کلیک میسر ساخته است.

نرم افزار ESXI

از طریق سیستم مجازی سازی ، شما با استفاده از نرم افزار این شرکت قادر خواهید بود چند سرور و سرویس را به صورت همزمان بر روی یک سرور فیزیکی داشته باشید که این ماشینهای مجازی با سرور فیزیکی چندان تفاوتی ندارد.

این مجازی سازی ، هم از نظر هزینه تعمیر و نگهداری ، هم از نظر ارتباط میان سرورها و هم از نظر پشتیبانی اطلاعات برای شما سهولت در مدیریت را به همراه می‎آورد.

مجازی ساز HYPERVISOR

بسیاری از شرکت های بزرگ بعد از بوجود آمدن Hypervisor ها ( مجازی ساز ها ) به استفاده از آنها روی آورده‎اند چرا که به واسطه قرارگیری چند سرور در یک سرور فیزیکی دیگر هزینه های نگهداری از جمله برق و UPS ( برق پشتیبان ) نیز هزینه کمتری را به همراه دارد و شما لازم نیست چندین سرور تهیه کنید تا نیازهای شما را پاسخگو باشد.

استفاده از مجازی ساز ها یا تهیه سرور جدید!؟

برای مثال فرض کنید یک سرور دارید که بر روی آن برنامه های مهمی قرار گرفته و یا دیتابیس‎های خاصی را دارید که میبایست از منابع سرور انحصاری استفاده کنند و با سایر سرویس‎ها تداخل دارد، حال تکلیف چیست؟

اگر بخواهید نرم افزار دیگری داشته باشید که با دیتابیس شما تداخل دارد و از طرفی نیاز دارید تا نرم افزار جدید را در سازمان خود داشته باشید، یا مجبورید هزینه کنید و سرور جدید تهیه کنید و یا اینکه بیخیال خرید نرم افزار جدید شوید.

اما با راه اندازی مجازی ساز ESXI به سادگی میتوانید سرور جدیدی راه اندازی کنید و بدون مشکل سروری اختصاصی برای نرم افزار جدیدتان داشته باشید.

مجازی ساز VMWARE

اگر به این فکر میکنید که سرور فیزیکی دارید و نمیتوانید بیخیال آن شوید ، چون هزینه های نصب مجدد و راه اندازی نرم افزارتان با سرور مجازی جدید سخت و نشدنی است نیازی به تعویض و یا راه اندازی مجدد ندارید . چون این امکان در ESXI  وجود دارد تا ماشین فیزیکی خود را به راحتی به ماشین مجازی تبدیل کنید ( Convert ) و به روند کارتان ادامه دهید و در کنار آن ماشین های دیگری را اضافه کنید.

دایره نا محدود پشتیبانی ESXI

نگران این نباشید که ESXI  از چه نرم افزارهایی پشتیبانی میکند چون هر نرم افزاری که در ماشین فیزیکی خود دارید دقیقاً در ماشین مجازی هم قابل اجراست. حتی شرکت های سازنده نرم افزار از داخلی و خارجی به دنبال محبوبیت گسترده این نرم افزار تمامی تولیدات خود را بر مبنای این نرم افزار طراحی میکنند تا دامنه فروش خود را گسترش دهند.

پس حتی اگر تنها یک ماشین فیزیکی دارید شک نکنید که در آینده نه چندان دور نیاز خواهید داشت تا سرور جدیدی راه اندازی کنید پس دست به کار شوید و همین حالا با ما تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان پاسخگوی تمامی سوالات شما باشیم و شما را به سوی به روز شدن و سهولت بیشتر در امر مجازی سازی راهنمایی کنیم.