مدیریت مصرف اینترنت کاربران در سطوح مختلفی امکان پذیر است:

1- ایجاد محدودیت در سایت های مورد بازدید

در این حالت برای کاربران فقط دسترسی به لیست سایت های تعریف شده امکان پذیر خواهد بود.

2- مدیریت اینترنت و تقسیم بندی پهنای باند

از این طریق می توان پهنای باند مصرفی برای سرورها و سرویس های مهم را از کلاینت ها و سرویس های غیر ضروری تفکیک کرد . به این ترتیب اگر مصرف اینترنت کلاینت ها یا کاربران در لحظه ای زیاد شوند باعث ایجاد مشکل بر روی سرورها نخواهد شد . و یا میتوان از طریق آن ، اینترنت افراد مهمان شرکت را در اولویت کمتر و پهنای باند محدودتری قرار داد.

3 – مدیریت زمان استفاده از اینترنت به صورت ثابت و شناور

می توان برای کاربران تعریف کرد که در ساعات خاصی از شبانه روز اینترنت داشته باشند ( مثلا از ساعت 8 صبح تا ساعت 10 صبح ) و یا اینکه مثلا در طول یک روز فقط بتواند 3 ساعت ولی بصورت شناور از اینترنت استفاده کنند.

4- ایجاد محدودیت استفاده از سرویس های خاص از اینترنت

از این طریق میتوان تعریف کرد کاربران و یا سرورها فقط به سرویس های محدود و خاصی از اینترنت دسترسی داشته باشند. به طور مثال در مدیریت مصرف کاربران ، کلاینت ها بتوانند فقط ایمیل های خود را از طریق outlook چک کنند ولی نتوانند وارد هیچ سایتی بشوند. یا اینکه فقط به سایت دسترسی داشته باشند ولی به تلگرام دسترسی نداشته باشند. ( بستن تلگرام )

5- اینترنت فرودگاه ها ، رستوران ها و کافی شاپ ها و …

وقتی یک مهمان به مجموعه شما می آید، در اتصال ایشان به اینترنت با مشکل مواجه هستید؟  با راه اندازی سرویس مدیریت اینترنت کاربران توسط شرکت آی تی ای، به راحتی میتوانید برای کاربران مهمان ، دسترسی متفاوت ، محدود و امن ایجاد کنید. به طوریکه نتوانند به شبکه شما دسترسی داشته باشند و اینترنت شما را بیش از حد مصرف کنند . این مورد را میتوان برای شرکت های بزرگ ، رستوران ها ، کافی شاپ ها ، فرودگاه ها ، مراکز آموزشی ، هتل ها ، مراکز خرید ، مراکز تفریحی و ورزشی و … استفاده کرد.

راه اندازی سرویس ها و خدمات فوق از طرق مختلف امکان پذیر است. البته هریک از روشهای زیر برای اعمال محدودیت خاصی کاربرد دارند :

1- از طریق سیستم عامل

2- نصب نرم افزارهایی مانند BWMeter و …

2- از طریق آنتی ویروس ها

3- از طریق تنظیمات روی تجهیزات مثل نصب و راه اندازی روتر بورد میکروتیک

– از طریق نصب و راه اندازی  UTM های نرم افزاری مانند Kerio Control و …

– نصب و راه اندازی UTMهای سخت افزاری مانند Fortigate ، Sophos و …