پشتیبانی شبکه
پشتیبانی شبکه ، بهترین گزینه برای شرکت هایی است که کارشناس شبکه در اختیار ندارند . ما میتوانیم در تمامی ساعات شبانه روز و در تمامی ایام سال حتی برای ایام تعطیل خدمات پشتیبانی ارائه دهیم. ( پشتیبانی شبکه 24 ساعته ) . ما از معدود شرکتهایی هستیم که پشتیبانی شبکه 24 ساعته ارائه می دهیم .
شرکت آی تی ای، بخش پشیتبانی شبکه شرکت شما را به عهده می گیرد و شما می توانید به فعالیت های تخصص خودتان تمرکز داشته باشند.
مثلا آیا به این مشکل برخورد کرده اید که باج افزار ransomware تمامی اطلاعات شما را از بین ببرد و دیگر به اطلاعات چند ساله که اهمیت زیادی برای شما دارد ، دسترسی نداشته باشید ؟ ما به شما راهکار ارائه میدهیم تا کمتر به این باج افزار مبتلا شوید.
خدمات پشتیبانی شبکه شركت آی تی ای، در این زمینه عبارتند از :
پشتیبانی شبکه و پشتیبانی سرور
مدیریت و پشتیبانی شبکه و سرور به روشهای مختلف قابل انجام می باشد . بارها در سازمانها شاهد بوده ایم که کارمندان یا به علت مشکلات کاری و یا شخصی از مسئولیت خود شانه خالی کرده و از سازمان بیرون می روند . اگر شما مدیر یک سازمان باشید تصور کنید پس از رفتن این شخص از سازمان چه مشکلاتی ممکن است برای شبکه شما و اطلاعات شما بوجود آید .
پشتیبانی سخت افزار
پشتیبانی سخت افزار و پشتیبانی شبکه کامپیوتر یكی از واحدهای شرکت آی تی ای، میباشد كه وظیفه پشتیبانی سخت افزار و استفاده کننده آنها را در قالب قرارداد تعمیر و نگهداری سخت افزار دارد. این فرآیند شامل پیشگیری از خرابی ، نصب و راه اندازی ، ارتقاء و تعمیرات می باشد که انجام کار بر اساس استاندارد فرآیند پشتیبانی سخت افزار و پشتیبانی شبکه می باشد
مستند سازی شبکه که عبارت است از :
- مستند سازی ساختار فعال شبکه
- مستند سازی ساختار فعلی شبکه
- تحلیل امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت گسترش و سازماندهی مجدد شبکه
- تحلیل Policy های موجود در شبکه و اعمال Policy های مورد نیاز
- ارزیابی بانک های اطلاعاتی داخل شبکه ، پشتیبانی و Monitoring آن ها
- بررسی و ارائه راه حل برای Document سازی دانسته ها
- ایجاد نقشه، جدول و دفترچه راهنما برای تجهیزات و سرویس ها
مانیتورینگ و دیده بانی ( Monitoring ) روزمره تجهیزات شبکه و سرورها
- راه اندازی مرکز تماس ( Call Center) کاربران جهت اعلام مشکلات شبکه و سیستمها
- پیگیری و رفع مشکلات شبکه جهت عملکرد صحیح سیستمها
- ثبت درخواستها و خدمات انجام شده در نرم افزار پشتیبانی جهت تجزیه و تحلیل وقایع در آینده
- ایجاد راهکارهائی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه
- پشتیبانی و نگهداری سیستم عامل های سرور
- بررسی وضعیت امنیت کلی شبکه با هدف کاهش ریسک
- ایجاد و یا محدود نمودن دسترسی کاربران به منابع شبکه
- اقدام فوری در مواقع بروز مشکلات امنیتی مانند حملات سایبری
- برگزاری جلسات هفتگی و ماهیانه جهت ارزیابی وضعیت موجود و بررسی مشکلات بوجود آمده
- طراحی و اجرای سیاست های امنیتی در سازمان با هماهنگی مدیریت ارشد سازمان
- ایجاد و مدیریت مرکز عملیات امنیت در بخش پشتیبانی
از بزرگترین شرکتهای پشتیبانی شبکه روی بستر اینترنت که در قالب فروم ها و صفحات پرسش وپاسخ ، به مراجعه کنندگان خدمات میدهند ، می توان به پشتیبانی شرکت مایکروسافت ، میکروتیک ، سیسکو ، کینگ آی تی و … اشاره کرد .
نحوه پشتیبانی شبکه
بازدیدهای دوره ای هفتگی ارائه مشاور IT پشتیبانی شبکه حضوری پشتیبانی از راه دور (رفع مشکلات شبکه از طریق اینترنت و تلفنی ( مستند سازی شبکه ، ارائه راه حل در زمینه مشکلات شبکه مایکروسافت، امنیت شبکه مشاوره و ارائه متدهای فنی تخصصی به منظور نگهداری بهینه سیستمها راه اندازی سیستم پشتیبان گیری از اطلاعات مهم سرویس دوره ای کامپیوتر ها هر 6 ماه، ارائه خدمات پشتیبانی شبکه به صورت اعزام کارشناس، تلفنی، Remote و نیروی ثابت در محل انجام می گردد.
مهمترین خدمات پشتیبانی شبکه
جدای هر نیروی انسانی که در شرکتها از سیتمهای سخت افزاری استفاده می کنند ، هر سیستم سخت افزاری نیازمند تعمیر و نگهداری است . چون زمانی که یک سیستم مختل میشود، پرسنل نمیتوانند به کار خود ادامه دهند. زیر ساخت شبکه از نیازهای یک تجارت برای شروع و ادامه حیاتش نشات میگیرد. قابل انکار نیست که زیر ساخت از مهمترین نیازهای هر شرکت بوده و اگر دچار اختلال شود، مشکلات زیادی را برای همه مراحل کار به وجود می آورد.
اتصال کامپیوترها به سرورها در شبکه ، اتصال و سرعت بالای اینترنت ، پوشش قطعی شبکه وایرلس ( بی سیم) و سرعت آن، از موارد مهم در پایداری زیرساخت شبکه هستند و جزئی از خدمات پشتیبانی شبکه به حساب می آید.
پشتیبانی شبکه به کسب و کار شما سرعت و بازدهی بیشتر می بخشد :
یک تجارت ، نیازمند سیستمها ، سرورها ، منابع شبکه و اینترنت با سرعت و بازدهی هست. سرعت و بازدهی معیارهایی نسبی هستند و بر اساس نیاز و بودجه یک تجارت ، با کمک تیم پشتیبانی ارزیابی می شوند.
گرفتن نسخه پشتیبان توسط تیم پشتیبانی شبکه
از بدو ورود حافظه های کامپیوتری و نرم افزارها ، مسئله از دست رفتن اطلاعات ، بازیابی اطلاعات و استفاده از نسخه پشتیبان به وجود آمد. شرکت ها برای سیستمی کردن فرآیندها و فعالیتشان بسیار هزینه کرده بودند و این حق آنها بود که بخواهند از امنیت اطلاعات خود آگاه و مطمئن باشند.
یکی از راههای حفظ اطلاعات ، داشتن آنها در چند نسخه مختلف است. اطلاعات مهم خصوصا باید همیشه در دسترس باشند و ضروری است با تکیه بر راهکارهای پشتیبان گیری از اطلاعات کاری کنیم تا نگرانی در مورد از دست رفتن و یا خرابی اطلاعات به کمترین حالت ممکن برسد.اینکه از چه اطلاعاتی بکاپ (پشتیبان) گرفته شود و در چه بازههای زمانی این عملیات صورت پذیرد و به چه صورت نسخه پشتیبان بازیابی شود، بخشی از خدمات پشتیبانی شبکه است.
پایداری سرویس ها وظیفه تیم پشتیبانی شبکه است
سیستمها و برنامههای کاربردی مثل نرمافزارهای مالی، اتوماسیون اداری، نرم افزار فروش، سیستم پست الکترونیکی و ارتباط با شبکه وایرلس، باید همیشه در دسترس باشند. به علاوه اینکه حتماً راهکار یا راهکارهای جایگزین در زمان اتفاقات احتمالی و از دسترس خارج شدن اطلاعات حیاتی شرکت، سرویسها و یا اینترنت، پیش بینی شده باشد.
خوب است بدانید که ، پشتیبان شبکه ، پل ارتباطی میان شرکتها و تامین کنندگان اینترنت و شرکتهای تولید کننده نرمافزارهای مورد نیاز شرکت است ، به طوری که بدون شک حافظ منافع شرکت در تعامل با تامین کنندگان ثالث می باشد.
امنیت اطلاعات در حوزه پشتیبانی شبکه
پرسنل شرکت با وجود پشتیبانی شبکه میتواند خیالشان از بابت امنیت اطلاعاتش راحت باشد. با ورود شرکت پشتیبانی شبکه ، نباید دیگر نگرانی از بابت تامین امنیت اطلاعات شرکت مانند نشت اطلاعات محرمانه سازمان، ویروسی شدن کامپیوترها و سرورهای داخل شبکه، و امنیت در تبادل اطلاعات، وجود داشته باشد.
حفاظت از درگاه اینترنت توسط فایروال (مانند فایروالهای سیسکو و … ) به منظور ورود و خروج اطلاعات به شرکت، حفاظت از اطلاعات شرکت در مقابل ویروسی شدن توسط آنتی ویروس های معتبر، بروز رسانی مداوم نرمافزارها و سیستم عاملها و… جزو وظایف پشتیبان شبکه درخصوص نگهداری و امنیت اطلاعات شرکتها است.
موارد فوق خدماتی بودند که شرکت پشتیبانی آنها را به شرکت ها و سازمان ها ارائه می دهند.
اما یک سری از کارها هستند که جزو خدمات شرکت پشتیبان محسوب نمیشوند.
تولید و تعمیر سخت افزار
پیمانکار پشتیبانی، تخصص تولید و تعمیر سخت افزار کامپیوترها، سرورها، پرینترها و یا تجهیزات شبکه را ندارد، اما با این وجود، با اشراف به نحوه عملکرد آنها، ایرادهای دستگاه را پیدا کرده و برای تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب هماهنگی لازم را انجام می دهد.
تامین اینترنت
پیمانکار پشتیبانی شبکه تامین کننده اینترنت نیست و قطعی و کندی اینترنت ناشی از تامین کننده (ISP) بر عهده او نیست. اما پشتیبان شبکه با پیش بینی موارد خارج از کنترل، بر اساس اولویت های شرکت، پرسرعت ترین و پایدارترین تامین کنندههای اینترنت را معرفی و انتخاب می کند و همچنین تقسیم بندی پهنای باند در شرکت را به گونه ای انجام میدهد تا بهترین عملکرد و راندمان را برای پرسنل شرکت به ارمغان آورد.
برنامه نویسی
برنامه نویسی نیازمند کارشناسان برنامه نویس است و شرکت پشتیبانی شبکه تولید نرم افزارهای مالی و اداری و فروش را بر عهده ندارد، اما بستری را فراهم می کند تا این نرم افزارها به بهترین نحوعمل کنند . شرکت پشتیبانی شبکه با داشتن توانایی در زمینه رفع مشکلات اولیه این نرم افزارها، سرعت رفع مشکلات را بیش از پیش بهتر می کند.